13 júla, 2015

i don´t want to be just another brick in the wall.

prvá štvrtina leta je takmer za mnou. tento rok mi akosi nepripadá, že by to letelo, ale zároveň sa to ani nevlečie. akoby prázdniny ubiehali normálne. aj keď som svoj sľub nedodržala a neaktualizujem to-do list, áno, som až príliš lenivá, v skutočnosti som už niekoľko položiek stihla splniť a som celkom spokojná, keďže presne viem, ktoré budú vyčiarknuté najbližšie. v stredu totižto vyrážame na dvojtýždňovú dovolenku do chorvátskeho mestečka zaton vzdialeného iba niekoľko kilometrov od šibeniku. pred tromi rokmi sme boli kúsok južnejšie a páčilo sa nám tam, takže sme sa rozhodli vrátiť do toho kraja a zároveň spoznať čosi nové. milujem more a vypadnúť odtiaľto na pár dní mi rozhodne nerobí problém - nie že by to tu bolo neznesiteľné, ale cestovanie? určite neodmietnem. august budem mať teda viacmenej voľný - naskytne sa priestor na zvyšok to-do listu. síce neviem, či to všetko postíham, keďže som si narátala celkovo osemdesiat položiek - akosi som to prešvihla. toť k plánom.

potešilo ma, keď som si spomenula, že za tento rok som zatiaľ stihla spraviť oveľa viac vecí ako minulý. predtým som sa sťažovala, aká som vkuse bledá, ako keby som ani vonku čas netrávila - no aj to minuloročné počasie stálo za nič - a teraz som pekne od začiatku trávila čas na slnku a myslím, že je to na mne aj vidieť. nepreháňam to, ale cítim sa omnoho lepšie. okrem trávenia času von som sa začala obracať aj v kuchyni, niekedy je z toho len obyčajný šalát, inokedy som vyskúšala cestoviny s jednoduchými omáčkami, čo boli tiež jedny z položiek na to-do liste a nie len to.

už som spomínala, že leto bez vody u mňa ani nie je letom? naokolo máme niekoľko jazier a tento rok ich akosi preferujem pred narvatými kúpaliskami - aj keď ani tam rozhodne nie som sama. síce som bola ešte len dvakrát, už som tam stihla postretávať viac ľudí ako keď som minulý rok chodievala na kúpalisko. náš pes musí byť z týchto dní taktiež nadšený, pretože som s ňou oveľa dlhšie ako kedykoľvek predtým. o dôvod viac byť vonku zas o čosi dlhšie.

nakoniec, aj na daždivé dni - ako napríklad ten dnešný - mám okrem čítania vašich blogov aj ďalšiu činnosť (vlastne viaceré) - hry. sama by som s takou dotou, skyrimom či po najnovšom cskom nezačala, ale keď máte okolo seba toľko dlhoročných gamerov.. tomu sa asi ani vyhnúť nedá. nehovorím, že som pri notebooku zatvorená celý deň, ale keď sa popri čítaní kníh, chodení von, kreslení a opaľovaní sa nájde nejaká voľná chvíľa alebo upršané poobedie, viem, ako ho môžem premrhať využiť.

popri tom nejak obnovujem staré kamarátstva zdravím J. a veľmi divnými spôsobmi spoznávam nových ľudí - a.k.a keď si o 6:29am nájdete dva zmeškané hovory od neznámeho čísla, potom voláte späť, zdvihne vám to akýsi chlapec vekovo som tipovala do 18, snažíte sa z neho dostať kto to je a skade má vaše číslo, on vám nato ponúkne kúpu vzducholode wtf a vy celí ziritovaní zložíte, lebo prečo si míňať minúty na niekoho, kto ani nie je ochotný povedať vám čosi, čo by za niečo stálo; o týždeň na to vám niekto, od koho by ste to absolútne nečakali zdravím J. po druhé, napíše, že prečo ste dopekla odmietli jeho mladšieho bratranca (pri tom som istú chvíľu uvažovala, či nehrablo jeho staršiemu bratrancovi - môjmu milovanému vodnopólistovi). dobre. a vraj sa nudili.

okrem takýchto awkward situácií som mala možnosť zažiť jednu normálnejšiu akciu - semfest. od toho minuloročného bol trochu slabší, ale aspoň som nesedela doma a nehrala. od minulého piatku do včera som prespávala u sesterníc, každé ráno chodila do blízkej dediny, kde sa festival odohrával, a neskoro večer som sa takmer mŕtva  z celodenného chodenia vracala späť. teraz pár dní znovu oddychujem a potom goodbye na dva týždne. ako prázdninujete vy?

3 komentáre:

  1. Julls, děkuju za komentář, jsem strašně ráda, že si mě ještě vůbec někdo pamatuje. :D
    Chorvatsko je skvělé. Nevím, kde se to ve mně vzalo, ale začínám si užívat to suché horko a vůni borovic a soli.
    Máš štěstí, že nemusíš chodit na koupaliště, ale místo toho si můžeš jít zaplavat do jezera. Kolem mě nic takovýho není - leda přehrada, kde je to ale ještě lidnatější než na koupališti. Nejlepší ale je stát v řece a nechat vodu téct kolem kotníků. Tomu se fakt nic nevyrovná.
    Užij si tu dovolenou a celý prázdniny!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chorvátsko sa mi veľmi páči, s rodinou sme tam boli dvakrát, vždy na inom mieste a páčilo sa nám tam. Rozhodne si leto bez mora neviem predstaviť, milujem to. Prajem ti krásnu dovolenku, aby si si užila slnka a mora :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ah ani nevieš aká som rada, že si ma našla :) ja som si akurát dnes pozerala adresy niekoľkých blogov, ktoré som rada čítavala a väčšina je bud zmazana alebo neaktívna,... veľmi ma teší že aspon ty si tu zostala :)
    k článku: ja mám dokonca pocit že tie prázdniny ubiehajú pomalšie. ale som za to rada, pretože si ich vcelku užívam. ono pokiaľ máš čo robiť a nenudíš sa, tak sa ti tie všetky rovnaké dni nezlievajú do jedného, takže ti to tak neletí :)
    tiež som bola začiatkom júla v Chorvátsku, priamo v šibeníku... veľmi sa mi to tam páčilo tak hádam i tebe :)) ja som si síce nijaky to-do list nepísala ale urobila som si zoznam kníh, čo chcem prečítať a čuduj sa svete, ono sa mi to aj darí :) a taktiež to cestovanie. ked sú dobrí kamaráti (čo toto leto našťastie naozaj sú) tak sa dá za tie dva mesiace pobehať polku republiky :)
    ten festival ti trošku závidím. ja som mala šancu ísť na jeden, ale pravdepodobne nič z toho nebude, pretože rodičia ma nepustia. ale tak ako to im ani zazlievať nemožem, kedže by som spala v stane...
    tak užívaj ešte zvyšok prázdnin a hádam zas čoskoro niečo napíšeš :)

    OdpovedaťOdstrániť